الأربعاء، فبراير 20

قد اتاك يعتذر من أجمل ما غنت فيروز

قد اتاك يعتذر لا تسله ما الخبر
*
كلما اطلت له فى الحديث يختصر
*
فى عيونه خبر ليس يكذب النظر
*
قد وهبته عمرى ضاع عنده العمر
*
حبنا الذى نشروا من هواه ما نشروا
*
ضوعت ازاهره قبل لا يعقد الثمر
*
عد فعنك يؤنسنى فى سمائه القمر
*
قد وفى بموعده حين خانت البشر
*
حين خانت البشر

هناك 8 تعليقات:

Hannoda يقول...

نغضب بشدة
ونبعد
ونقسم

أما العودة فلها مذاق خاص جدا

جميلة كالعادة
ولكنها رقيقة جدا أكثر من العدة هذه المرة
-------------------

واحشاني
عارفة اني غبت عنك كتير بس و الله غصب عني

samo يقول...

loumi

دايما كنت بقول ان كلماتك ليها مذاق خاص

بس بجد المره دى انتى تفوقتى على نفسك

وعن الخاطره الجميله دى

فأنا بشجع بطلتها بجد

الفراق احسن بكتير من اننا نداوى جرح بجرح
وياريته بيداوى ده بس بيرجع يتجرح اكتر واكتر

عارفه بجد ليكى خالص تحياتى

loumi يقول...

هنوده الإنسانه
إنت كمان وحشاني قوى
أكيد غصب عنك

أنا كمان عايزة أعتذر لك
لإن الكلمات المكتوبه دى ليست كلماتي
ولكنها من الشعر الأندلسي ومن أجمل ما غنت فيروز

فأنا لم أصل لهذا المستوى بعد من الكتابه

كان يجب أن أنوه لذلك
وسوف أقوم بذلك حالاً
ما تغيبيش تاني يا جميل

loumi يقول...

العزيز د.سامو

والله أنا مش عارفه أعتذرلك إزاي
بس الكلمات دي مش كلماتي
دى من الشعر الأندلسي
ومن أجمل ما غنت فيروز


وسوف أقوم بإضافة ذلك حالاً

تحياتي لك
وهاحاول أحط الأغنيه

يا مراكبي يقول...

آخر مرة سمعت موشحات أندلسية وما شابهها كان في الثمانينيات .. إفتكرتي الحاجات دي إزاي؟

اسكندراني اوي يقول...

خانوووووم كبفك
شو اخبارك

انا اول مره اسمع او اقرا دي لفيروز
بس كلامها جميل

loumi يقول...

العزيز
أبو حميد
أنا لا أمل من سماع
تلك الموشحات
وكلما فقدت شريط أندلسيات
لفيروز أشتريه من جديد

تحفه
لازم يكون في مكتبتك
ههههههههههههههههههه

تحياتي للحاجه والأولاد
وخاصة فادي

loumi يقول...

يا خاااااال
إنت فين
الحمد لله إنك بخير
أنا حطيت مجموعة موشحات عشان
تسمعوهم
للأسف ما لقيتش
قد أتاك يعتذر
بس في شريط إسمه
أندلسيات رائع

الكثير من أغاني فيروز غير معروفه

تحياتي